Ср, 28.06.2017, 08:16 RSS Читати новини сайту ЗНКТ за допомогою «Subscribe.ru» RSS Статті в Академії Гугл Статьи в Academia You Tube

Зміївське наукове краєзнавче товариство - Змиевское научное краеведческое общество - Zmiev Scientific Local Lore Society

ПЕРЕВОД (TRANSLATOR)
НАШІ ГРУПИ ТА СТОРІНКИ У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ
ЗНКТ у Фейсбуці
ЗНКТ в Гугл плюс
ЗНКТ ВКонтакті
ЗНКТ у Однокласниках
ЗНКТ у Твіттері
ОФІЦІЙНИЙ ЕЛЕКТРОННИЙ ОРГАН ТОВАРИСТВА
Zmiev Local Lore
ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ САЙТУ

Додайте Вашу @ адресу:

zslls

Новости Змиевского научного краеведческого общества
Подписаться письмом

Рассылка «Новости Змиевского научного краеведческого общества»
ПОШУК
КАЛЕНДАР
«  Липень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
НАШЕ ОПИТУВАННЯ
Яка тематика краєзнавства Зміївщини цікавить Вас найбільше?
Всього відповідей: 14
НАШІ ПАРТНЕРИ
Сайт Дарії Беднер
НПП «Гомольшанські ліси» Факультет геології, географії, рекреації і туризму
Центр краєзнавства імені академіка П.Т.Тронька Історичний факультет ХНПУ ім. Г. С. Сковороди
Зміївський ліцей №1 ім. З. К. Слюсаренка Музейний комплекс Зіївського ліцею №1 ім. З. К. Слюсаренка
Відділ освіти Зміївської районної державної адміністрації Відділ культури Зміївської районної державної адміністрації
ГЕОГРАФІЯ ВІДВІДУВАЧІВ САЙТУ
Map
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

БЕЗПЕКА САЙТУ
Adguard McAfee Secure
Результаты антивирусного сканирования Monitorus.PRO. Мониторинг сайтов и серверов.
АВТОРСЬКІ ПРАВА

Усі права захищено. Посилання на цей сайт при копіюванні матеріалів обов'язкове.

Protected by Copyscape

Статті та інші матеріали, викладені на цьому сайті доступні за ліцензією «Із Зазначенням Авторства - Некомерційна» (CC BY-NC). Ця ліцензія дозволяє іншим редагувати, вносити зміни і брати за основу для своїх творів опубліковані на сайті матеріали некомерційним чином.

Все права защищены CC BY-NC
Головна » 2014 » Липень » 28 » З ДНЕМ ХРЕЩЕННЯ РУСІ
18:09

З ДНЕМ ХРЕЩЕННЯ РУСІ

Шановні колеги!

Гості нашого сайту!

Вітаємо вас з Днем хрещення Русі!

Хрещення відбулося у часи послаблення внутрішньополітичного стану у Візантійській імперії. У другій половині (80-х рр.) Х ст.вибухає вкрай небезпечне антиурядове повстання на Сході імперії, очолюване Вардою Фокою і підтримане населенням Таврії. Скрутне становище, у якому опинився імператор Візантії, змусило його звернутися до Києва з проханням про військову допомогу. Умови, за якими Київ погоджувався допомогти Візантії, продиктував Володимир. За ними київський князь зобов'язувався допомогти імператору придушити повстання, а за це той мав би віддати за Володимира свою сестру Анну (тобто Володимир отримував би права на візантійський трон) та сприяти хрещенню населення Київської держави. При цьому Володимир спочатку отримав відмову, і тільки захоплення ним візантійській колонії Херсонесу (Корсунь) примусило Візантію укласти цю угоду.

Про те, звідки прийшла ієрархія в Україну, є різні теорії. Перша, що ієрархія прийшла з Візантії (Є. Ґолубінський, М. Грушевський, Й. Пелеш, М. Міллер, Ф. Дворнік). Другу теорію (рим.) відстоюють Банімґартен, Жюжі та М. Коробка. Никонівський літопис говорить про посольства до Володимира від папи (988, 991, 1000) та до папи від Володимира (994, 1001). Третю теорію (охридську або македонську) висунув М. Приселков, а з українців її підтримують історики Т. Коструба, С. Томашівський, з росіян А. Карташов, Є. Шмурло, Г. Федотов, П. Ковалевський, німець Г. Кох. Вона ґрунтується на подібності мови. («Номоканон» прийшов в Україну в болг. ред.). Четверту теорію (тмутороканську) висунув Ю. Вернадський і за ним М. Чубатий. Обидва автори є тієї думки, що в межах Київської держави в часи хрещення Володимира вже існувала ієрархія в Тмуторокані.

Після офіційного хрещення киян у 988 р. християнство стає державною релігією Київської Русі. Християнізація Русі йшла поступово за водними шляхами, спершу її прийняли більші осередки, пізніше провінція. Не всюди цей процес відбувався без опору, як у Києві. Головний опір чинили служителі поганського культу — «волхви», вплив яких на південних землях Руси був незначний. Натомість на півночі у НовгородіСуздалі, Білоозер'ї вони підбурювали населення до відкритих виступів проти християнських священників. Ще довго співіснували між собою деякі елементи поганської віри, переважно обрядів, із християнством (т. зв. двовір'я).

Для унормування церковного життя у своїй державі, Володимир видав Устав, призначивши десятину на утримання церкви, та визначив права духовенства: Володимир намагався дати структурне оформлення нової релігії, подібне до візантійського. Перша згадка про митр. на Русі відома з 1037, хоч — раніше мусів бути архієп., який наглядав над руською церквою. Першим митр., який згадується, був грек Теотемпт (див. Київ. митрополія). Християнство, проповідуючи милосердя та християнську любов — підвалини цивілізованого і мирного життя, об'єднало релігійно велику державу Володимира і позитивно вплинуло на мораль керівної верхівки і населення.

З прийняттям християнства на Русі поширилася писемність. Володимир закладав школи, будував церкви спершу в Києві, а згодом по інших містах. Учителями були свящ. з Корсуня, які знали слов. мову. Факт, що з прийняттям християнства не прийшло до безпосереднього політичного опанування Русі Візантією, а відкрито новій християнізованій спільноті зв'язки з далекими і близькими сусідами, слід уважати найпозитивнішим наслідком акту хрещення Русі і слов. Сходу.

Переглядів: 736 | Додав: Президент | Рейтинг: 0.0/0
ЗНКТ ЗНКТ
Google Analytics
Valid HTML 40.1!
Valid RSS
Яндекс.Метрика
Cyber Analytic
Счетчик тИЦ и PR
zmiev-societas.at.ua Alexa/PR